Alarmsysteem instellen
Je hebt de accessoires op de juiste manier en op de juiste plek geplaatst en het alarmsysteem getest. Nu kan je van start met het instellen van het alarmsysteem!
Op deze pagina leggen wij je graag meer uit over het instellen van het alarmsysteem en waar je rekening mee moet houden.
Het is belangrijk om de onderstaande zaken in te stellen:
- Bewoners
- Contactpersonen
- Benaming van de accessoires
- Huiscentrale instellingen (sirene, vertragingstijd, bevestigingspieptoon)
Daarnaast vertellen wij graag meer over WoonVeilig Alarmwacht: de opvolgingsdienst waar je 24/7 op kan rekenen.
EXTRA TIPS:
-
Als wij je informeren over een alarmmelding per telefoon, dan bellen wij jou via het volgende telefoonnummer: 088 383 88 33. Zorg ervoor dat je deze opslaat in jouw contactenlijst. Met het telefoonnummer 06 22 80 70 92 informeren wij je per SMS
- Wil je bij een lege batterij of een andere onderhoudsmelding enkel geïnformeerd worden per e-mail? Check dan in jouw account bij 'contactpersonen' of systeemmeldingen op 'UIT' staat.
1. Bewoners
Met de Beveiligingsdienst kan je tot 6 bewoners instellen.
Een persoon voeg je toe als bewoner als hij of zij toegang nodig heeft tot het alarmsysteem. Denk hierbij aan je gezin of bijvoorbeeld oppas of schoonmaker die het alarmsysteem aan en uit moeten zetten.
Zo kan je voor iedere bewoner een account aanmaken met een persoonlijke pincode waarmee het alarmsysteem via het bedieningspaneel in- en uitgeschakeld kan worden.
Bewoners aanmaken via de WoonVeilig App
Het aanmaken van bewoners kan ook heel eenvoudig gedaan worden in de WoonVeilig App.
- Ga naar de WoonVeilig App en log in
- Tik op het menu
- Ga vervolgens naar 'instellingen'
- Daarna naar 'bewoners'
2. Contactpersonen
Met de WoonVeilig Beveiligingsdienst kan je ook tot wel 6 contactpersonen instellen, maar wat zijn contactpersonen nu eigenlijk? Dat leggen wij je graag uit!
Contactpersonen zijn de personen die worden gewaarschuwd bij een alarmmelding. Zoals bijvoorbeeld je buurman/buurvrouw of familie of vrienden die actie kunnen ondernemen als bij jou thuis het alarm afgaat en jij zelf niet in staat bent om te handelen.
Je kan tot wel 6 contactpersonen toevoegen die op volgende benaderd zullen worden per sms, telefoon en e-mail.
Contactpersonen aanmaken via de WoonVeilig App
Het is belangrijk om vanaf het eerste moment je contactpersonen in te stellen. Je kan dit heel eenvoudig via de WoonVeilig App regelen. Volg hiervoor de onderstaande stappen
- Ga naar de WoonVeilig App en log in
- Tik op het menu
- Ga vervolgens naar 'instellingen'
- Daarna naar 'contactpersonen'
Alle personen die bij een alarmmelding geïnformeerd moet worden, kan je nu toevoegen door te klikken op 'nieuw contactpersoon'
3. Benaming accessoires
Om iedere accessoire gemakkelijk te herkennen is het handig om iedere accessoire direct een eigen naam te geven. Wanneer je bijvoorbeeld een lege batterij hebt, ontvang je hiervan een e-mail en wordt de naam van de accessoire in de e-mail vermeld. Als je de accessoires direct voorziet van een unieke naam, weet je het accessoire met een lege batterij makkelijker te vinden.
Het aanpassen van de namen van de accessoires is te regelen via de WoonVeilig App.
Namen van accessoires aanpassen via de WoonVeilig App
Ook het aanpassen van de namen van alle accessoires is eenvoudig te regelen via de WoonVeilig App. Volg hiervoor de onderstaande stappen
- Ga naar de WoonVeilig App en log in
- Tik op het menu
- Ga vervolgens naar 'instellingen'
- Daarna naar 'instellen accessoires'
- Kies vervolgens het accessoire waarvan je de naam wilt aanpassen
- Tik nu op 'naam'
4. Huiscentrale instellen
Voor de huiscentrale kunnen ook verschillende instellingen aangepast worden. zoals:
- Instellen van de sirene(s)
- Bevestigingspieptoon
- Vertragingstijden + een pieptoon
- Weekschema
Ontdek meer informatie over de bovenstaande punten door op het plusje hieronder te klikken
De sirene(s) staan standaard ingeschakeld, maar mocht je niet willen dat de sirene afgaat bij een alarm dan kan je deze via de WoonVeilig App uitschakelen.
Als je het alarmsysteem hebt in- of uitgeschakeld dan wil je daarvan een bevestiging krijgen dat dit goed is gegaan. Hierdoor is de bevestigingspieptoon.
Deze staat standaard aan, dus je bij het inschakelen of uitschakelen van het alarmsysteem hoor je een luide pieptoon, zodat je weet dat de actie succesvol is uitgevoerd.
Mocht je deze bevestigingspieptoon niet willen krijgen, dan kan je deze uitschakelen.
Door een vertragingstijd in te stellen kan je jouw woning betreden en verlaten zonder dat dan het alarm gelijk afgaat. Zodra je een accessoire activeert zal er een pieptoon te horen zijn die om de seconde afgaat totdat de door jouw ingestelde vertragingstijd voorbij is. Daarna zal het alarm pas afgaan.
Zowel de vertragingstijd als de pieptoon zijn in de app in te stellen. Voor de vertragingstijd kan je van 10 tot 70 seconde instellen of je kan aangeven dat je geen vertragingstijd wil hebben voor het desbetreffende accessoire.
Met het weekschema kan je ervoor zorgen dat het alarmsysteem op een vooraf ingesteld tijdstip (gedeeltelijk) automatisch wordt ingeschakeld!
Meer informatie over het weekschema vind je hier.
Waar vind je de instellingen in de app?
Voor het instellen van de huiscentrale, zal je de volgende stappen moeten nemen.
- Ga naar de WoonVeilig App en log in
- Tik op het menu
- Ga vervolgens naar 'instellingen'
- Daarna naar 'instellen accessoires'
- Kies vervolgens nu vervolgens voor de huiscentrale
Met WoonVeilig Alarmwacht ben je 24 uur per dag verzekerd van directe alarmopvolging door een professionele beveiliger bij jou in de buurt.
Door Alarmwacht toe te voegen aan jouw huisbeveiliging, profiteer je van de voordelen van slimme alarmopvolging en heb je jouw beveiliging écht goed geregeld!
Voordelen WoonVeilig Alarmwacht
✔ 24/7 betrouwbare alarmopvolging door een professionele beveiliger
✔ De beveiliger is al binnen 30 minuten ter plaatse
✔ De alarmopvolging is realtime te volgen in de WoonVeilig App
✔ Je krijgt 2 gratis credits voor opvolging bij een vals alarm
✔ Alarmwacht is maandelijks opzegbaar (1 maand opzegtermijn)
Klik hier voor meer informatie over Alarmwacht.
Klantenservice
Heb je vragen of kom je ergens niet uit? Wij helpen je uiteraard graag!
Iedere werkdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur op het telefoonnummer 088-383 88 38. Ook kan je jouw vraag stellen via klantenservice@woonveilig.nl
Ben je nog geen WoonVeilig klant? Ontdek nu welke beveiligingsoplossing het beste bij jou past.
Wil je weten wat jij nodig hebt voor de basis van jouw huisbeveiliging? Beantwoord dan 3 eenvoudige vragen en wij voorzien jou direct van een transparant beveiligingsadvies op maat: je weet direct welke WoonVeilig melders jij nodig hebt en wat de aanschafkosten zijn.
Start mijn adviesaanvraag1. Hoeveel directe toegangen tot jouw woning wens je te beveiligen?
Tel hierbij alle deuren en ramen die open kunnen aan zowel de voorzijde, zijkanten en achterzijde van de woning; kortom alle toegangen waar een potentiële indringer jouw woning dus direct kan betreden. Denk ook aan de eerste/tweede verdieping: heb je bijvoorbeeld toegankelijke balkons? Neem dan ook die deuren en ramen die open kunnen mee. Een directe toegang tot jouw woning beveiligen we met een deur-/raamcontact. Daarmee krijg je direct een melding als een raam of deur geopend wordt.
Een andere hoeveelheid nodig? Bij het uiteindelijke beveiligingsadvies kun je dit zelf nog aanpassen.
Vorige2. Hoeveel ruimtes in jouw woning zal een potentiële indringer altijd passeren?
Bedenk wat de meest aannemelijke plaats is waar een potentiële indringer jouw huis binnen kan komen en wat van daaruit de meest logische doorgangsroute van jouw huis is (veelgenoemde voorbeelden van ruimtes op de doorgangsroute: de hal, woonkamer, keuken en eventuele overloop). Een ruimte op de doorgangsroute beveiligen we met een bewegingsmelder. Wordt de ruimte waar deze hangt doorkruist dan ontvang je direct een melding.
Een andere hoeveelheid nodig? Bij het uiteindelijke beveiligingsadvies kun je dit zelf nog aanpassen.
Vorige3. Wat vind je nog meer van belang voor jouw huisbeveiligingsoplossing?
Kies uit: (meerdere antwoorden mogelijk)
Jouw persoonlijke beveiligingsadvies is bijna gereed.
Vul hieronder jouw e-mailadres in om direct jouw beveiligingsadvies te bekijken.
Vul een geldig e-mailadres in.
Jouw advies wordt samengesteld
Bedankt voor het invullen van jouw gegevens
Op basis daarvan hebben wij jouw persoonlijke beveiligingsadvies opgesteld. Heb je vragen over jouw beveiligingsadvies of over de installatie van WoonVeilig dan kun je hieronder ook direct een belafspraak inplannen met een van onze beveiligingsexperts.
Maak direct een belafspraak met onze beveiligingsexpert Ga direct naar mijn beveiligingsadvies